Kampaň, která probíhá převážně na webové stránce a sociálních sítích Kouzlo lesa (ale také na YouTube kanálu SVOL), si klade za cíl vymýtit mýty spojené s hospodařením v lese a upozornit laickou veřejnost na fakt, že vlastníci lesů prostřednictvím hospodaření na svém majetku poskytují celé společnosti řadu benefitů. Projekt navazuje na další komunikační kampaně SVOL jako například: Máme díky hospodaření v lese aj.
„Vysvětlit široké veřejnosti, jak vlastníci lesů k péči o svůj majetek a hospodaření v něm přistupují, je jednou z našich dlouhodobých priorit. Intenzivně se tomu věnujeme již několik let, proto také vznikl úspěšný webový portál Kouzlo lesa a jeho sociální sítě,“ říká předseda SVOL Jiří Svoboda a dodává: „Přestože se situace ohledně informovanosti veřejnosti lepší, stále je velký kus práce před námi. Uvítáme, když nám v tom vlastníci lesa pomohou třeba i sdílením výstupů naší nejnovější kampaně.“
Postupně bude formou článků a také bannerů na sociálních sítích vysvětleno (rozptýleno) těchto 11 mýtů:
Kampaň se zaměří na vysvětlení/rozptýlení těchto 11 mýtů:
- Rozloha lesů v ČR se snižuje
- Využívání dřeva negativně ovlivňuje zdravotní stav lesů
- Les se vykácí a zůstávají nezalesněné holiny
- Lesům je lépe bez zásahů člověka, obnovují se samy
- Lesy se obnovují převážně smrkovými monokulturami
- Opětovné využití smrku nedává smysl
- Měl by se zastavit odstřel zvěře
- Les patří v podstatě všem, a co je v něm, je zdarma
- Lesníci nemají žádný plán do budoucna
- Omezení lesního hospodaření ochrání biodiverzitu
- Management lesů je třeba zaměřit především na ochranu přírody